مجله سامان پی سی

پردازنده نسل دوازدهم اینتل با هسته پیشرفته در راه است !

خبرهای جدیدحاکی از ان است که پردازنده های نسل دوازدهم اینتل به نام «Alder Lake» درراه هستند پردازنده ای با 16هسته و 32 رشته !

حساب توییتری «momomo_us» اطلاعاتی را منتشر کرده که حاوی پردازنده نسل دوازدهم اینتل در دیتابیس «SiSoftware» است. طبق این دیتابیس این سری از پردازنده های اینتل فرکانس پایه 18 گیگاهرتز دارد که حداکثربه 4 گیگاهرتز می رسد.

عملکرد نمونه اولیه این پردازنده ها درلیست بنچمارک خوب ارزیابی شده البته که در نسخه نهایی عملکرد آن تغییر خواهد کرد. نسخه اولیه این پردازنده توانسته 79.43 درصدعملکردبهتری نسبت به سایرپردازنده ها درلیست بنچمارک داشته باشد.

مشخصات پردازنده Alder Lake شامل 30 مگابایت حافظه کش L3 و بیشتراز 10 مگابایت حافظه کش L2 می باشدکه درمقایسه با  Core i9-10900K به میزان 10 مگابایت حافظه کش L3 بیشتری دارد و هم چنین از 32 رشته بهره می برد

 

با توجه به اطلاعاتی که اینتل دز نمایشگاه CES 2021 معرفی کرد نسل دوازدهم پردازنده های خود از هسته های متفاوت با قدرت بیشتر و مصرف انرژی بهینه در یک

پردازنده استفاده خواهد کرد که موارد مشابه آن را در چیپ های موبایل شاهد بودیم.

انتظار می رود که پردازنده های Alder Lake با لیتوگرافی 10 نانومتری SuperFin و با پشتیبانی از  PCI Gen 5 و DDR5 و پشتیبانی از وای فای 6E  با 32 واحد اجرایی (EU) و ۲۵۶ واحد سایه‌زنی با فرکانس ۱.۵ درسال جدید میلاداز راه برسند. به نظرمیرسد با افزایش پهنای باندممد با وری به 34.21 گیگابایت بر ثانیه روبه رو خواهیم شد.

قبل از ورود این سری از پردازنده های اینتل، شاهد عرضه نسل یازدهم پردازنده های سری اچ وهمچنین راکت لیک خواهیم بود. حال باید ببینیم اینتل می تواند با سری Alder Lake بار دیگر در بازار پردازنده ها بدرخشد!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.