راهنمای خرید, مجله سامان پی سی

ویژگیهای کیبوردگیمینگ وتفاوت آن با کیبوردهای معمولی

اگرشما به تازگی به دنیای گیمینگ علاقه مند شدید احتمالا برایتان جالب است که بدانید تفاوت کیبوردهای معمولی و گیمینگ درچیست.

کیبوردها به دودسته تقسیم می شوند : 1-کیبوردممبرین یامعمولی 2-کیبوردگیمینگ (بازی)

کیبوردهای ممبرین:

کیبوردهای معمولی (Membrane) دارای یک برد اصلی هستندکه روی آنها قطعات پلاستیکی قرار می گیرند که زمانی که کلیدهای کیبورد فشرده می شوند پیام به کامپیوتر می رسد. این نوع کیبوردها معمولا کم صداتر هستند و از آنجا که مکانیزم کاری آنها ساده تراست عموما قیمت پایین تری دارند باید درنظر داشته باشید که این کیبوردها عموما عمربسیارکمتری نسبت به کیبوردهای مکانیکی دارند.

کیبوردهای گیمینگ:

یکی از اصلی ترین سخت افزارهایی که یک گیمر به آن نیاز دارد کیبورد گیمینگ است، چرا که این کیبوردها دارای کلیدهای مکانیکی هستند که به شما فیدبک تماسی و زمان پاسخ سریعتری می دهند، هم چنین امکاناتی نظیرکلیدهای قابل برنامه ریزی و نورپس زمینه RGB که رنگ های جذابی دارد در کیبوردهای گیمینگ وجود دارد، این ویژگی ها باعث این میشود که این کیبوردها قیمت بالاتری نسبت به کیبوردهای معمولی داشته باشند.

کیبوردهای حرفه ای نسبت به کیبوردهای معمولی بادوام تر هستند و طول عمری بیشتری دارند. این کیبوردها کلیک ها را بسیارسریع تر ثبت می کنند که می تواند تعدادکلیک های شما روی کیبورد را دریک زمان مشخص بالاببرد. همچنین در این کیبوردها می توان همه دکمه ها را همزمان فعال کرد. دکمه های کیبورد معمولی برروی یک صفحه هستند لذا تعدادمحدودی از دکمه ها را به صورت همزمان فعال کرد و تعداد دکمه های فعال بستگی به بردکیبورد دارد، ولی دکمه های کیبوردمکانیکی مکانیزم های جداگانه ای دارند که باعث می شود دکمه ها با یکدیگر ارتباطی نداشته باشند.

از آنجا که تاخیراندکی در یک بازی می تواند منجربه باخت گیمرشود لذا زمان پاسخ دهی کلیدها برای یک گیمرحرفه ای بسیار مهم است.

زمان پاسخ دهی کلیدها زمانیست که ازفشردن تا نشان دادن نتیجه آن روی صفحه طول می کشد.

هم چنین عموما طراحی این کیبوردها به گونه ایست که انگشتان کاربر بتواند بدون فشاربه مچ دست به راحتی برروی کلیدها قراربگیرد.

جنس این کیبوردها اغلب از آلومینوم هستند و نسبت به ضربه مقاومت بیشتری دارند همچنین دربرابرنفوذ آب و خاک مقاوم هستند به همین دلیل نسبت به کیبوردهای معمولی مقاوم ترند و طول عمربیشتری دارند و همین موضوع سبب این می شود که قیمت این کیبوردها عموما از کیبورد معمولی بیشتراست.

کلیدهای کیبوردگیمینگ مکانیکی هستند که این کلیدها زمان پاسخ دهی سریعتر، دوام بیشتر و متعاقبا قیمت بالاتری دارند، از این نوع کلیدها برای کیبوردهای میان رده یا رده بالا استفاده می شود.

اتصال این کیبوردها با رایانه ممکن است باسیم یا بدون سیم باشد، که بسته به سلیقه و نیازکاربر انتخاب می شود و تاثیری درعملکرد کیبورد ندارد.

ازدیگرمزایای کیبوردهای گیمینگ به کیبوردهای معمولی نورپس زمینه (Black Light) است که هم سبب افزایش جذابیت می شود و هم اینکه استفاده از کیبورد را در محیطهای تاریک راحت تر می کند(اکثرا گیمرها در اتاق های تاریک بازی می کنند) رنگ هایی که در نور پس زمینه استفاده می شود برای کمپانی های مختلف متفاوت است، برای مثال ریزر از رنگ سبز و ایسوس از چند رنگ برای پس زمینه استفاده می کند.

همانگونه که قبلا اشاره شد کلیدهای قابل برنامه ریزی یا فانکشنال از مزایای کیبوردهای گیمینگ هستند، معمولا این کیبوردها دارای کلیدهای جانبی خاصی هستند که کاربر بسته به سلیقه و نیاز خود کلیدها را برای دسترسی آسان و سریع برنامه ریزی می کند.

نتیجه گیری

درمجموع هرآنچه که ازیک کیبورد انتظاردارید را می توانید در یک کیبورد مکانیکی بادوام و کیفیت بسیاربالا و فراتر از حد انتظارتان پیدا کنید. کیبوردهای مکانیکی با قدرت بازگشته اند و با آشناشدن کاربران با مزایای استفاده ازآنها برای تایپ، انجام بازی و سایرفعالیتها روز به روز به کیفیت و تعداد این کیبوردها افزوده خواهدشد.

برای انتخاب و خرید بهترین کیبوردهای گیمینگ موجود در بازار پیشنهاد می کنیم به صفحه کیبوردها در فروشگاه ایران ماینینگ مراجعه نمایید. درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شماره تلفن های  66452378-9 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.