مجله سامان پی سی

نسل بعدی غول گرافیکی DGX انویدیا با سیستم خنک کننده مایع از راه می‌رسد!

نسل بعدی غول‌های گرافیکی انویدیا

انطور که از شواهد پیداست نسل بعدی غول‌های گرافیکی انویدیا به قدری انرژی مصرف خواهند کرد که خنک کردن آنها به یک معضل برای تیم سبز تبدیل شده است. در همین رابطه جن سون هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا تأیید کرده که نسل بعدی غول گرافیکی DGX این شرکت دارای خنک کننده مایع خواهد بود. جزئیات بیشتر را در مجله خبری سامان پی سی بخوانید.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده ظاهراً انویدیا استفاده از خنک‌کننده مایع در نسل بعدی سیستم‌های هوش مصنوعی DGX خود را در دستور کار قرار داده است تا بتواند حرارت بالای غول گرافیکی خود را مهار کند.

 

نسل بعدی غول‌های گرافیکی انویدیا

 

در همین رابطه مدیر عامل انویدیا در جریان یک کنفرانس خبری از تصمیم جدید شرکتش پرده برداشت. استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده مایع در حوزه مراکز داده و سرورهای هوش مصنوعی در حال گسترش است. این پیشرفت‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه شرکت‌ها برای تولید تجهیزات خنک‌کننده مایع برای هوش مصنوعی حاصل شده است.

استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده مایع در مراکز داده نیازمند کار تحقیق و توسعه (R&D) و زیرساخت‌های مناسب برای نگهداری آن‌ها خواهد بود. به همین دلیل، احتمالاً شرکت انویدیا در این زمینه تحقیقات خود را انجام داده و زیرساخت‌های لازم را برای این منظور فراهم کرده است.

بر اساس اعلام tomshardware شرکت‌هایی مانند SMCI، اینتل و بسیاری دیگر از مدت‌ها قبل برنامه‌های خود را در حوزه سرورهای خنک کننده مایع اعلام کرده بودند، و در نهایت شاهد هستیم که شرکت انویدیا نیز با به کار بردن این فناوری در سیستم‌های هوش مصنوعی DGX خود به این رقابت پیوسته است.

شرکت انویدیا تقریباً 2 تریلیون ارزش بازار را از بخش هوش مصنوعی به خود اختصاص داده است و درآمد مرکز داده نقش قابل توجهی در این رقم ایفا می‌کند. ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در جریان برگزاری رویداد GTC 2024 که تنها چند روز دیگر تا آغاز آن فرصت باقی مانده است، جزئیات بیشتری درباره نسل بعدی سیستم‌های خنک کننده مایع در DGX از شرکت انویدیا بیشتر بشنویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.