راهنمای خرید, مجله سامان پی سی

خرید و فروش قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی + لیست قیمت 2021

از کجا قطعات کامپیوتر با فاکتور اصلی بخریم؟

امروزه دیگر سیستم‌های قدیمی پاسخگوی حجم بالای اطلاعات و پردازش عملکردهای نرم افزاری آن نیستند. برای ارتقای کامپیوتر خود، نیاز است تجهیزات جانبی آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. همچنین اگر قصد دارید کامپیوتر خود را بفروشید، ما به شما فروش قطعات را پیشنهاد می‌کنیم. مهم‌ترین نکته در خرید و فروش قطعات کامپیوتر، داشتن فاکتور رسمی می‌باشد.

خرید قطعات سخت افزاری کامپیوتر

قطعات کامپیوتر بسیار متنوع و نسبتا پیچیده هستند. اکثر مواردی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید، جزو سخت افزار کامپیوتر شناخته می‌شوند که در کیس کامپیوتر قرار دارند. قطعاتی که در خارج از کیس قرار می‌گیرند، لوازم جانبی کامپیوتر هستند. جهت خرید قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی باید ابتدا نوع قطعات مورد نظر را بشناسید. سپس در مورد نحوه خرید و فروش قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی، اطلاعات کسب کنید.

پیشنهاد مطالعه: جهت خرید کیس گیمینگ سامان PC را دنبال کنید.

قطعات کامپیوتر شامل چه مواردی هستند؟

مهم‌ترین و اولین سوال پیش روی ما این است که قطعات کامپیوتر چه چیزهایی هستند و چه کاربردهایی دارند؟ حتما لازم است که قبل از خرید قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی، با اجزای آن آشنا شوید و کاربرد هر یک را در کامپیوتر خود، بدانید. اطلاع از کاربرد و نحوه عملکرد قطعات کامپیوتر، دید ما را نسبت به خرید یا فروش قطعات کامپیوتر با قطعات اصلی، باز می‌کند.

خرید قطعات کامپیوتر با فاکتور اصلیمادربرد

مادربرد کامپیوتر از اصلی‌ترین قطعات کامپیوتر است و وظیفه آن، کنترل پردازشگر مرکزی (CPU) و اتصال آن با بخش‌های دیگر است. هر مادربرد دارای تعدادی اسلات و سوکت است تا قطعات دیگر روی آن‌ها سوار شوند.

از مهم‌ترین اسلات‌های مادربرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

{فروش قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی، خرید قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی، خرید و فروش قطعات سخت افزاری کامپیوتر، خرید و فروش سخت افزار کامپیوتر در سامان پی سی}

  • سوکت CPU: محل قرار گرفتن پردازنده مرکزی کامپیوتر
  • اسلات رم: محل قرارگیری رم‌ها روی کامپیوتر است (تعداد اسلات رم می‌تواند متفاوت باشد.)
  • اسلات PCI: محل قرار گرفتن کارت صدا، کارت شبکه و غیره

اگر مادربرد کامپیوتر شما دچار مشکل شده است، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه معتبر، اقدام به خرید قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی کنید.

CPU

سی پی یو تقریبا مانند مغز کامپیوتر عمل می‌کند. وظیفه آن پردازش اطلاعات و دستورات کاربر است. به این صورت که دستورات به CPU فرستاده می‌شوند و از آن جا به سایر قطعات کامپیوتر انتقال پیدا می‌کنند. معمولا به همراه سی پی یو یک فن خنک‌کننده هم قرار می‌دهند تا کارایی آن را بهبود ببخشد. زیرا در طول فعالیت خود، گرمای زیادی تولید می‌کند.

توجه کردید که اهمیت پردازنده کامپیوتر (CPU) بسیار بیشتر از چیزی است که فکرش را می‌کردیم. برای خرید و یا فروش قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی باید در مورد سی‌پی‌یو توجه ویژه‌ای داشت. CPU بر اساس تعداد هسته، مقدار فرکانس، نوع سوکت، حافظه کش و توان حرارتی آن، انواع مختلفی دارد. خوشبختانه در فاکتور رسمی کالا می‌توانید تمامی این اطلاعات را داشته باشید.

هارد دیسک

هارد دیسک یا هارد HDD یکی از حافظه‌های کامپیوتر است که به عنوان ذخیره‌ساز دائمی فایل‌ها و داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر خلاف رم کامپیوتر که اطلاعات را کوتاه مدت نگه می‌دارد، هارد دیسک با استفاده از قطعات مکانیکی، اقدام به ذخیره‌سازی می‌کند. اما به علت سرعت پایین هارد دیسک، معمولا از حافظه رم نیز استفاده می‌کنند.

خرید و فروش قطعات کامپیوتر اصل

در واقع حافظه رم یک واسطه بین پردازنده و هارد دیسک است. همه ما روزی مجبور به استفاده از هاردها و رم‌های جدید داریم تا سیستم خود را بروز نگه داریم. اکثر مردم خرید قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی را ابتدا در خرید رم کامپیوتر می‌بینند تا فضای بیشتری داشته باشند.

خنک کننده

شاید وقتی از خرید سیستم شما، تنها چند ماه گذشته باشد، متوجه اهمیت حضور خنک کننده نشوید! برای خنک‌سازی قطعاتی مانند پردازنده کامپیوتر که گرمای زیادی تولید می‌کنند، سیستم کولینگ یا خنک‌کننده بهترین انتخاب است. اگر می‌خواهید از عمر کامپیوتر خود نکاهید، به سراغ خرید انواع خنک‌کننده‌های آبی یا فن بروید.

پس واضح است که خرید قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی، بزرگترین کمک برای سالم نگه داشتن سخت افزارهای کامپیوتر محسوب می‌شود.

قطعات کامپیوتر استوک بخریم؟

شاید لازم باشد ابتدا به تعریف قطعات کامپیوتر استوک بپردازیم. استوک به معنای دست دوم یا کارکرده می‌باشد. در واقع بسیاری از افراد بعد از مشاهده قیمت‌های بالای قطعات کامپیوتر اصل و نو، تصمیم به خرید قطعات استوک می‌کنند. اما سوال این است که خرید قطعات استوک منطقی است یا خیر؟

توجه کنید که اگر تمامی اطلاعات را درباره قطعه مورد نیاز می‌دانید و داشتن فاکتور رسمی دستگاه مطمئن هستید، آن گاه می‌توانید قطعات کامپیوتر دست دوم بخرید. با توجه به اینکه اعتماد کردن در بازار رایانه و وسایل جانبی آن، بسیار کمرنگ شده است، ممکن است عده کمی این ریسک را بپذیرند و قطعات کامپیوتر کارکرده بخرند.

پیشنهاد مطالعه: جهت خرید قطعات استوک کامپیوتر با ما در ارتباط باشید.

فروش قطعات کامپیوتر با فاکتور اصلی

نکات قبل از خرید و فروش قطعات کامپیوتر

شما می‌‌توانید ابتدا تحقیقات بیشتری در مورد قطعه مورد نظر خود انجام دهید تا دید بهتری نسبت به خرید و فروش آن داشته باشید. شما به عنوان یک خریدار باید از اصل بودن قطعه مورد نظر مطمئن باشید، در نتیجه خرید قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی پیشنهاد اول و آخر ما می‌باشد.

همچنین شما به عنوان یک فروشنده قطعات کامپیوتر که به هر دلیلی اقدام به فروش قطعات قدیمی کامپیوتر خود کرده و یا خود او واردکننده اجناس است، باید فاکتور رسمی محصول را همواره داشته باشید. واضح است که بین شما و مشتری خود در صورتی یک اعتماد کلی شکل می‌گیرد که شما فروش قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی را برگزینید.

نحوه خرید و فروش قطعات کامپیوتر

حال که آشنایی با قطعات کامپیوتر پیدا کردید و برخی نکات خرید و فروش قطعات کامپیوتر را دریافت کردید، باید بدانید که از چه طریقی اقدام به این فعالیت کنید. سامان پی سی با چند سال تجربه در ارائه خدمات خرید و فروش قطعات اصل کامپیوتر، بهترین گزینه برای انتخاب است. تیم سامان پی سی بزرگترین مرکز فروش قطعات کامپیوتر جهت مشاوره، فروش قطعات کامپیوتر با فاکتور رسمی و خدمات پس از فروش آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.