ارز دیجیتال, مجله سامان پی سی

درخواست لپ تاپ پایین رده با کارت گرافیک RTX 30 از سوی ماینرها

بر اساس گزارش DigiTimes ، به دلیل کمبود موجودی کارت گرافیک و هم چنین کاهش شکاف قیمت بین کارت گرافیک ها و لپ تاپ های گیمینگ سبب شده تا بسیاری از ماینرهای کشورهایی نظیرچین، تایوان و کره جنوبی به سمت خرید لپ تاپ هایی که به کارت گرافیک های سری RTX 30 مجهزهستند، بروند.

آیا لپتاپ برای ماینینگ مناسب است

جالب اینجاست از آنجا که  این ماینر ها قرار نیست که با این لپ تاپ ها تجربه بازی های ویدیویی داشته باشند پس نیازی به قطعات سخت افزاری رده بالا و گران قیمت ندارند لذا بعضی از این ماینرها از شرکت های سازنده درخواست پیکربندی لپ تاپ هایی مجهز به کارت گرافیک های RTX 30 ولی با قطعات سخت افزاری ارزان کرده اند. آنطور که شواهد امر نشان می دهد تلاش های اخیر ماینرها در خرید لپ تاپ برای استفاده خاص یک موضوع کاملا جدید است و نشان میدهد که محبوبیت این دستگاه ها افزایش قابل توجهی نسبت به قبل داشته است.

گزارشات DigiTimes می گوید  «ارسال محموله‌های لپ تاپ با کنترل بیشتر شیوع ویروس COVID-19 به مرور زمان تا پایان سال ۲۰۲۱ افزایش خواهد یافت»، هم چنین این منبع آگاه می گوید  «ارسال محموله‌های لپ تاپ با کنترل بیشتر شیوع ویروس COVID-19 به مرور زمان تا پایان سال ۲۰۲۱ افزایش خواهد یافت»، درواقع مسئله اصلی تامین نیاز ماینرها با حداقل ریسک می باشد. در دو سال گذشته شرکت های Nvidia و AMD با تقاضای بیش از حد ماینرها برای خرید کارت گرافیک مواجه بودند. شاید برخی سازنده ها در نگاه اول تصور کنند که ماینرها مشتری اصلی آن ها خواهند بود ولی قطعا زمانی که هیاهوی بازار رمزارزها فروکش کند این گیمرها هستند که برای همیشه مشتری اصلی خواهند ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.