ارز دیجیتال, مجله سامان پی سی

تضعیف عملکرد کارت RTX 3060 برای استخراج ارزهای دیجیتال

براساس اخبارجدید، انویدیا قدرت کارت گرافیک جدید rtx 3060 را برای استخراج رمزارزاتریوم کاهش می دهد. قرار است این کارت گرافیک در 25 فوریه عرضه شود و درایورهایی که همزمان با این کارت منتشرمیشوندمیزان hash rate آن را به صورت نرم افزاری نزدیک به 50% کاهش می دهند. hash rate  کل قدرت محاسباتی برای استخراج رمزارز و پردازش تراکنش بربستربلاک چین می باشد. لازم به ذکراست که این نرم افزار پس از تشخیص فعالیت استخراج توسط کاربر شروع به اعمال محدودیت می کند.

«ما کارت‌های گرافیک GeForce را برای گیمرها طراحی می‌کنیم و آن‌ها همیشه  مدل بهتر و قدرتمندتر این کارت‌ها را از ما تقاضا می‌کنند. بااین‌حال، کارت‌های گرافیک انویدیا قابل برنامه‌نویسی هستند و کاربران ما دائما مصارف متفاوتی را برای آن‌ها پیدا می‌کنند؛ از استفاده برای شبیه‌سازی آب‌و‌هوا و زنجیره‌ی کدهای ژنتیکی گرفته تا یادگیری عمیق و صنایع روباتیک. استخراج رمزارز نیز یکی از همین مصارف است.»

این صحبت های رییس بازاریابی جهانی انویدیاست که دلیل این اقدام انویدیا را توضیح می دهد.

البته انویدیا یه پردازنده CPM مخصوص استخراج رمزارز برای ماینرهای اتریوم به بازار معرفی کرده است و با این تصمیم سعی در جبران کمبود محصولات GeForce  در بازار را دارد. CPM قادر به پردازش گرافیک کامپیوتری نیست ولی بهترین عملکرد را برای استخراج ارزدیجیتال به همراه دارد. طبق اظهارات انویدیا عرضه این پردازنده ها تاثیری روی عرضه کارتهای گرافیک GeForce نمی گذارد.

CPM ها فاقد پورت ورودی صداوتصویرهستند لذا تعدادزیادی از آنها را می توان به سیستم استخراج رمزارز متصل کرد. انویدیا برای بهبود قدرت پردازشی مورد نیاز استخراج اتریوم، فرکانس و حداکثرولتاژ هسته ای این پردازنده ها را پایین تر از کارتهای گرافیک معمولی درنظرگرفته است .

ووبلینگ می‌گوید: «با تولید پردازنده‌های CMP می‌توانیم به ماینرها کمک کنیم تا کاراترین دیتاسنترهای ممکن را بسازند. از طرفی کارت‌های گرافیک RTX خود را برای گیمرها نگه خواهیم داشت.»

ظاهرا این اقدامات انویدیا مورد استقبال ماینرها قرارگرفته است. البته احتمالا این کاهش 50 درصدی عملکرد کارت های rtx 3060 برای ماینرها با انتقاداتی روبرو می شود.

باید درنظرداشته باشیم که انویدیا سعی در افزایش تولیدات خود و پاسخگویی به نیاز اقشار مختلف جامعه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.